دسته‌بندی نشده

حذف جیمیل از گوشی ؛ روش حذف جیمیل از گوشی سامسونگ و شیائومی و آیفون

این مقاله راهنمایی است برای آموزش حذف حساب گوگل از یک دستگاه، که عمدتاً زمانی کاربردی است که می‌خواهید گوشی خود را بفروشید یا تعویض کنید. هنگام راه‌اندازی اولیه گوشی، معمولاً یک حساب کاربری گوگل به آن افزوده می‌شود تا بتوانید از سرویس‌های گوگل استفاده کنید و امکان اضافه کردن چندین حساب کاربری نیز وجود دارد. اما گاهی لازم است که حساب‌های گوگل، چه شخصی و چه کاری، را از دستگاه خود حذف کنید. مقاله به شما نشان می‌دهد چگونه این کار را انجام دهید.

حذف حساب گوگل از گوشی یا تبلت اندروید

هنگام استفاده از اندروید، حساب کاربری گوگل مرکزیت دارد و حذف آن منجر به از دست دادن دسترسی به برنامه‌ها و سرویس‌های گوگل می‌شود، مگر اینکه حساب دیگری اضافه شود. پیش از حذف حساب، مهم است که داده‌های مهم مانند پیام‌ها و تماس‌ها را برای حفظ امنیت، جایی ذخیره کنید. روش حذف حساب ممکن است بر اساس مدل دستگاه و نسخه اندروید متفاوت باشد؛ مثال در اینجا بر اساس گوشی موتو اج ۳۰ فیوژن با اندروید ۱۳ است.

  • تنظیمات (settings) گوشی اندرویدی خود را باز کنید.
  • به قسمت گذرواژه‌ها و حساب‌ها (Passwords and accounts) بروید.
  • حساب کاربری گوگلی را که می‌خواهید حذف کنید، انتخاب کنید.
  • روی Remove account ضربه بزنید.
  • اعلان پاپ‌آپ را بررسی و تصمیم خود را تأیید کنید. زمانی که اکانت اصلی گوگل را در دستگاه خود حذف می‌کنید، از شما خواسته می‌شود تا پیش از ادامه، PIN یا رمز عبور دستگاه خود را وارد کنید.

حذف حساب گوگل از گوشی اندرویدی، پیام‌ها، تماس‌ها و دیگر داده‌ها را از دستگاه پاک می‌کند، اما این اطلاعات همچنان روی سرورهای گوگل ذخیره می‌مانند. برای بررسی تماس‌ها، ایمیل‌ها یا فایل‌ها می‌توانید از طریق مرورگر وب روی دسکتاپ به سرویس‌هایی مانند جیمیل و گوگل درایو دسترسی پیدا کنید.

حذف جیمیل از گوشی سامسونگ

سامسونگ در گوشی‌های گلکسی خود از یک اپلیکیشن تنظیمات مخصوص استفاده می‌کند و در ادامه، راهنمایی برای حذف حساب کاربری گوگل در این دستگاه‌ها ارائه شده است.

  • در گوشی سامسونگ خود به تنظیمات (Settings) بروید.
  • به بخش Accounts and backup وارد شوید.
  • روی Manage accounts ضربه بزنید.
  • شما می‌توانید حساب‌های کاربری گوگل، سامسونگ، Outlook، واتساپ و دیگر شبکه‌های اجتماعی خود را چک کنید. حساب کاربری گوگلی را که می‌خواهید حذف کنید، انتخاب کنید.
  • روی Remove account ضربه بزنید. همین گزینه را از پایین انتخاب کنید.

حذف جیمیل از گوشی شیائومی

برای پاک کردن حساب جیمیل از دستگاه شیائومی خود، ابتدا از طریق آیکون چرخ‌دنده موجود بر روی صفحه اصلی به قسمت تنظیمات (Settings) وارد شوید.
سپس با اسکرول به سمت پایین، گزینه‌ی حساب‌ها و همگام‌سازی (Accounts & sync) را جستجو کنید و بر روی آن ضربه بزنید.
در منوی «حساب‌ها و همگام‌سازی»، به دنبال بخشی با نام «Google» بگردید که همراه با سایر حساب‌های سرویس‌های مختلف لیست شده است. اگر این بخش موجود نیست، به این معنی است که حساب کاربری گوگلی بر روی دستگاه تعریف نشده است.
در صورت داشتن چندین حساب کاربری گوگل، همه آن‌ها در این قسمت نمایان می‌شوند. حسابی که قصد حذف آن را دارید انتخاب کنید. اگر فقط یک حساب گوگل دارید، می‌توانید مستقیماً به مرحله بعدی اقدام نمایید.

  • پس از اتمام این آموزش می‌توانید آن را تکرار کنید تا تمام حساب‌هایی که به این دستگاه متصل کرده‌اید، حذف شوند.
  • تمام اطلاعات گوگل که با گوشی شیائومی شما همگام‌سازی می‌شوند مانند تقویم، تماس‌ها و ایمیل در اینجا نمایش داده خواهند شد. روی دکمه «More» که در پایین صفحه ظاهر می‌شود کلیک کنید.
  • یک صفحه از پایین صفحه با دو گزینه نمایش داده خواهد شد، برای حذف این حساب گوگل روی «Remove account» کلیک کنید.
  • برای تأیید دوباره روی Remove account ضربه بزنید. اعلان تأییدی برای جلوگیری از حذف تصادفی حساب اشتباه نمایش داده خواهد شد.
  • پس از تأیید، دستگاه هرگونه داده مربوط به این حساب را حذف خواهد کرد.

حذف جیمیل از گوشی آیفون

آیفون امکان استفاده از حساب کاربری گوگل را فراهم می‌کند، که این امر به شما اجازه می‌دهد تا خدماتی نظیر جیمیل، مخاطبان، تقویم و یادداشت‌های گوگل را با دستگاه خود همگام سازید. در صورت نیاز، می‌توانید همگام‌سازی این سرویس‌ها را قطع کنید یا کل حساب گوگل را از آیفون خود حذف کنید. به طور مثال، اگر همگام‌سازی تقویم گوگل را متوقف کنید، تقویم‌های مربوطه از برنامه تقویم پیش‌فرض آیفون پاک خواهند شد، در حالی که حذف کامل حساب کاربری گوگل، تمامی تقویم‌ها، یادداشت‌ها و مخاطبین مربوطه را از سیستم عامل iOS شما محو می‌کند.

  • تنظیمات (Settings) را در آیفون باز کنید.
  • به سراغ Mail بروید.
  • حساب‌ها (Accounts) را انتخاب کنید.
  • حساب کاربری جیمیل (Gmail account) خود را انتخاب کنید.
  • روی Delete Account ضربه بزنید.
  • روی Delete from My iPhone ضربه بزنید.

شما می‌توانید از همین منو یک حساب کاربری گوگل به آیفون خود اضافه کنید.

حذف حساب کاربری گوگل از راه دور

اگر گوشی اندروید یا آیفون خود را نمی‌یابید و نگران سرقت آن هستید، ما به شدت پیشنهاد می‌کنیم که برای ممانعت از ورود غیرمجاز، حساب کاربری گوگل خود را به صورت دورادور پاک کنید. در ادامه روش استفاده از امکانات وب حساب گوگل برای خارج کردن حساب کاربری از هر دستگاه متصل شده را تشریح کرده‌ایم.

با مرورگری مانند کروم وارد جیمیل خود شوید. از سمت راست روی آیکون اکانت گوگل خود کلیک کنید، Manage your Google Account را بزنید تا به جزئیات حساب خود دسترسی پیدا کنید.

از نوار کناری Security را انتخاب کنید.

  • به منوی Your devices بروید.
  • Manage all devices را انتخاب کنید.
  • گوگل دستگاه‌های شما را براساس سیستم‌عامل تقسیم می‌کند. گوشی خود را از فهرست انتخاب کنید.

از منوی پاپ‌آپ گزینه Sign out را انتخاب و آن را تأیید کنید. دسترسی به حساب گوگل شما از دستگاه حذف می‌شود.

مدیران شرکت‌ها این روش را به کار می‌گیرند تا حساب‌های Google Workspace را از دستگاه‌های اندرویدی یا آیفون کارکنان خود محو کنند. Google Workspace یک پکیج جامع از ابزارهای ارتباطی و مدیریتی است که برای استفاده‌ی حرفه‌ای در محیط‌های کاری طراحی شده و به صورت یک پلتفرم متحد به مشاغل ارائه می‌شود.

چرا باید حساب گوگل خود را حذف کنید؟

در زیر به چندین علت برای پاک کردن حساب گوگل از دستگاه اشاره شده است:

مدیریت همزمان حساب‌های ایمیل شخصی و کاری در دستگاه اندروید می‌تواند پیچیده باشد. حساب‌های جیمیل که به ندرت استفاده می‌شوند را حذف نمایید.
در صورت به سرقت رفتن گوشی، اطلاعات شخصی‌تان ممکن است در معرض خطر قرار گیرند. از وب‌سایت گوگل برای حذف حساب‌هایتان استفاده کنید.
اگر قصد دارید گوشی‌تان را موقتاً به دوستان یا خانواده‌تان قرض دهید، حساب کاربری گوگل خود را حذف کنید.
هنگام جابجایی یا فروش گوشی، به جای پاک کردن تک به تک حساب‌ها، دستگاه را ریست کارخانه کنید تا تمامی داده‌ها پاک شوند.

و در پایان اگه گوشی مناسب با نیازت رو پیدا کنی پیشنهاد میکنم به فروشگاه قسطینو یه سری بزنی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *